Sendal Otak

Writing a Script Gives You a Wonderful Opportunity to Play God

Posted in Uncategorized by Gunong on 8 Februari 2010

Tadi pagi bangun subuh-subuh badan macam remuk. Tulang dan sendi-sendi terasa seperti bercerai berai. Aku sangat penat barangkali. Minggu ini rehat memang tak sempat. Menghirup udara pun bagai ikan ketakutan curi-curi nafas. Di dahan tepi kolam kehidupan bagai ada burung hantu tunggu masa mahu menyambar!

Entah apa mimpi semalam sahaja aku dapat habiskan 8 muka surat single spacing sebuah skrip. Aku macam tak mahu berhenti-henti menulisnya. Sudah lama aku idamkan mahu tulis skrip. Tapi aku tak tahu bagaimana mahu mula. Sama macam aku mula-mula mahu tulis cerpen dan sajak dahulu.

 Dengan tubuh yang lunyai semalam aku taip, taip dan taip. Setiap watak aku bangunkan dan warnakan sesuka hati. Setiap peristiwa juga aku susun mengikut kemahuan. Terasa ingin ketawa berdekah-dekah. Tetapi badan yang penat akhir mematikan hasrat. Aku mengalah.

Tiba-tiba usai solat subuh tadi pagi aku tertanya-tanya: untuk apa aku buat semua ini? Apa yang aku cari? Sebelum pergi kerja; aku kembali sambung menaip dengan rasa yang lebih aman.

Tagged with: , ,

2 Respons

Subscribe to comments with RSS.

  1. ainunlmuaiyanah said, on 28 Februari 2010 at 6:50 am

    wah.kamu tulis skrip pasal apa? 🙂

  2. Gunong said, on 28 Februari 2010 at 11:00 pm

    Oh. Saya tulis pasal keseronokan mempunyai sebuah kugiran. Seronok tau ada kugiran.


Tinggalkan komen